DOBAI ÉPÍTÉSZIRODA KFT


Budapest 4. Metróvonal Kelenföldi Járműtelepe. (No.106)

❮ No. 105

lista

No. 107 ❯

1/20
távlati kép a lepényrésszel és az irodaház tornyokkal
2/20
a járműtelep és az iroda szolgéltató épületek együttese
3/20
részlet a járműtelep egyik épületének tetejéről
4/20
részlet a járműtelep felől, balra a vezérlő épület
5/20
a szolgáltató együttes képe délkelet felől, részlet
6/20
második pinceszint alaprajza> tervlap
7/20
első pinceszint alaprajza> tervlap
8/20
földszint alaprajza> tervlap
9/20
második emelet alaprajza> tervlap
10/20
harmadik emelet alaprajza> tervlap
11/20
negyedik emelet alaprajza> tervlap
12/20
a járműtelep és a nyugati épületszárny keresztmetszete, nézet észak felé> tervlap
13/20
a járműtelep keresztmetszete, az együttes déli homlokzata> tervlap
14/20
hosszmetszet részlet, hosszmetszet a vezérlő épületen át> tervlap
15/20
az iroda-szolgáltató rész hosszmetszete> tervlap
16/20
az épületegyüttes hosszmetszete, nézet kelet felé> tervlap
17/20
ax épületegyütes északi, Etele tér felé néző homlokza> tervlap
18/20
keleti homlokzat> tervlap
19/20
nyugati homlokzat> tervlap
20/20
az irodarész makettfotója

A tervezési feladat két részből állt: a forgalmi telep számára kijelölt lejtős területen a DBR Metró forgalmi létesítményeinek, a kötött geometriájú vágányelrendezéshez igazodó épületeinek (kocsiszínek, műhely-karbantartó, irányítóközpont) és az Etele út felöli oldalon egy jelentős volumenű iroda-szolgáltató épületrész megtervezéséből. Pályázatunkban az ipari részeknél a kötött geometriához alkalmazkodva, egyszerű épületeket terveztünk. Az épületek alsó, mintegy 5 méter magas szintje egységesen zöldtetővel fedett vasbeton tömeget alkot, ebből a szintből kimagasodó épületrészek (emeletszintek, felülvilágítók) pedig acél üveg kombinációban készültek. A közfunkció a környező városszerkezet geometriájához, léptékéhez igazodott. A kereskedelmi program és az irodákat is kiszolgáló nagyszámú parkoló két nagy belmagasságú épületszintet tartalmazó (az íves behúzóvágányt áthidaló) „lepényrészbe” került. Az irodarészek pedig négy (a környező beépítés léptékéhez igazodó tömegű) egyforma toronyba és egy a telephelyet délről határoló hosszú épületbe kerültek. Fontos része volt a feladatnak a metró vezérlő épületének megfogalmazása: tervünkben ez a kiemelt épületrész a két beépítési koordináta fordulópontját képező többszintes hengeres épületbe került. Az épületeink alsó szintjeit tagoltabbra, felső részeit pedig egyszerűbbre formáltuk

2006. Országos tervpályázat. Tervezők: építész: Dobai János DLA, munkatársak: Vizdák Janka, Helfrich Szabolcs, Rózsa Péter. A később készült makett: Bajusz Csaba munkája.